Zgłoszenia należy składać w sekretariacie i/lub u Koordynatora Projektu – pani Moniki Koncickiej w wyznaczonym terminie. Poniżej szczegółowe informacje dotyczące terminów rekrutacji. Lista wszystkich niezbędnych formularzy oraz regulaminy rekrutacji dostępne są na stronie internetowej Szkoły oraz w sekretariacie. Prosimy o uważne zapoznanie się z tymi dokumentami.
19.02.2024 o godzinie 08:00 – rozpoczęcie przyjmowania formularzy zgłoszeniowych
23.02.2024 o godzinie 09:00 – zakończenie przyjmowania formularzy zgłoszeniowych
27.02.2024 do godziny 14:00 – publikacja wstępnej listy zakwalifikowanych osób oraz listy rezerwowej
28.02.2024 do godziny 10:00 – przyjmowanie odwołań od decyzji Komisji
28.02.2024 do godziny 16:00 – publikacja ostatecznej listy uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listy rezerwowej.
Edit: 27.02.2024 r.
Edit: 28.02.2024 r.
Edit: 05.09.2024 r.
Kolejny zrealizowany Erasmus+ w Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Bohaterów Walk nad Bzurą 1939 r. w Sochaczewie
1 projekt
2 mobilności
2 kraje: Grecja i Włochy
35 uczniów
Łącznie 20 dni zajęć merytorycznych
Nieskończenie wiele uśmiechów
Tak w cyfrach można streścić mobilności europejskie zrealizowane w ramach projektu Erasmus+ 2023-1-PL01-KA121-SCH-000128786, w sektorze Edukacja Szkolna. W drugim semestrze roku szkolnego 2023/2024 przeprowadziliśmy aż dwie mobilności, które finansowane był przez Unię Europejską.
Grecja
•
Ta część projektu nosiła tytuł. „Edukacyjna Odyseja - rozwój kompetencji kluczowych w świecie przyrody”
•
Wyjechało na nią 20 uczniów + 2 nauczycieli, a mobilność odbyła się w terminie 08.04.2024 - 19.04.2024 (+2 dni podróży)
•
Uczestnikami zostali uczniowie Liceum Ogólnokształcącego - klasy 2,3 i uczniowie Technikum eksploatacji portów i terminali - klasy 2,3,4
•
W trakcie 10 dni zajęć merytorycznych uczniowie intensywnie pracowali nad zadaniami projektowymi. Podzieleni na międzynarodowe grupy projektowe, razem z grecką młodzieżą, uczniowie pracowali nad materiałami na bloga, prowadząc research i opracowując treści o faunie i florze regionu. Zajęcia terenowe, w tym wycieczka do Muzeum Geologicznego w Leptokaryi i piesza wędrówka edukacyjna przez kanion rzeki Enipeas, umożliwiły zbieranie cennych materiałów zdjęciowych i wideo. Te doświadczenia wzbogaciły wiedzę uczniów na temat geologii masywu Olimpu i unikalnych zjawisk przyrodniczych regionu. Oprócz działań projektowych, uczestnicy brali udział w warsztatach tematycznych, zajęciach integracyjnych oraz sportowych, a także doskonalili umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych. Warsztaty obejmowały również naukę efektywnego korzystania z Internetu – w tym, wyszukiwanie informacji. Odbył się wykład na temat prawa autorskiego oraz analizy danych online. To wszystko przełożyło się na rozwijanie kompetencji cyfrowych uczestników. Praca nad projektem obejmowała także tworzenie grafik i tekstów na stronę internetową oraz przygotowanie materiałów do publikacji podsumowujących mobilność. Na zakończenie mobilności odbyła się prezentacja ukończonych prac i wręczenie certyfikatów uczestnictwa, co było wyjątkowym, wzruszającym momentem dla wszystkich uczestników.
•
Program kulturowy wyglądał tak: „Program kulturowy w Grecji był pełen atrakcji, które pozwoliły nam w pełni zanurzyć się w bogatej kulturze tego kraju. Po zajęciach braliśmy udział w różnych animacjach i zajęciach integracyjnych w tym, m.in. w grze miejskiej w Platamonas, która nie tylko integrowała nas z lokalną społecznością, ale także pozwoliła odkryć urokliwe zakątki tego miasta. Rejs na wyspę Skiatos zapadł nam w pamięć dzięki krystalicznie czystej wodzie, malowniczym plażom i bujnej roślinności. Z ciekawostek
dowiedzieliśmy się, że na wyspie kręcono sceny do filmu "Mamma Mia!", co dodało naszej
wizycie dodatkowego uroku. Kulminacyjnym punktem programu była wycieczka do Meteorów, które zrobiły na nas ogromne wrażenie. Ten unikalny kompleks prawosławnych klasztorów wznoszących się na monumentalnych masywach skalnych to połączenie niesamowitego piękna natury i architektonicznego kunsztu. Wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO, Meteory zachwycają swoją historią, sięgającą XI wieku, kiedy to mnisi przybywali tu w poszukiwaniu duchowego spokoju. Odwiedziliśmy również zamek Platamonas, skąd rozpościerał się zapierający dech w piersiach widok na Morze Egejskie i góry Olimp. Niezwykła była także wizyta na tradycyjnym rynku w Leptokaryi, gdzie mieliśmy okazję spróbować lokalnych przysmaków, takich jak oliwki, sery i przyprawy, co było prawdziwą ucztą dla zmysłów”.
Włochy
•
„Włoskie smaki - rozwój kompetencji kluczowych w świecie kulinariów” – to tytuł włoskiej edycji projektu
•
Na mobilność w partnerskiej szkole VOLTA udało się 15 uczniów, a towarzyszyło im 2 nauczycieli.
•
Uczniowie spędzili 12 dni w regionie Wenecja Julijska - 20.05.2024 - 31.05.2024 (+2 dni podróży)
▪
Uczestnikami zostali uczniowie Technikum żywienia i usług gastronomicznych - klasy 2,3,4; uczniowie Technikum grafiki i poligrafii cyfrowej - klasy 2,3,4; uczniowie Szkoły branżowej I stopnia - klasa 3 .
•
Program merytoryczny mobilności we Włoszech skoncentrował się na rozwijaniu umiejętności cyfrowych, kulinarnych i językowych uczestników. Uczniowie pracowali nad stworzeniem bloga "Włoskie smaki", gdzie uczyli się obsługi WordPressa, projektowania stron internetowych z uwzględnieniem UX i UI oraz zarządzania treścią. W trakcie zajęć terenowych odwiedzili Museo Cjase Cocel di Fagagna, winnicę oraz farmy, co pozwoliło im zgłębić tradycje kulinarne regionu Friuli Venezia Giulia oraz zdobyć cenne materiały do bloga. Uczestnicy doskonalili również swoje umiejętności graficzne na platformie Canva oraz poznawali podstawy prawa autorskiego. Mobilność zakończyła się prezentacją ukończonych projektów, co było okazją do wymiany doświadczeń i podsumowania zdobytej wiedzy.
•
Po zajęciach? Zwiedzamy Włochy: Program kulturowy mobilności we Włoszech był niezwykle bogaty i zróżnicowany, umożliwiając uczestnikom głębsze zrozumienie włoskiej kultury oraz historii. Po zajęciach uczniowie mieli okazję zwiedzać malownicze krajobrazy, jak te w Parku Natury Julijskie Alpy, gdzie podczas trekkingu odkryli historyczny bunkier z epoki zimnej wojny. W Wenecji uczniowie podziwiali zarówno ikoniczne miejsca, jak Piazza San Marco, Most Rialto, Bazylika św. Marka, jak i mniej znane zakątki miasta, poznając jego historię i architekturę. W Trieście uczniowie odwiedzili Ponte Rosso, Piazza Unità d’Italia oraz Kościół św. Spirydona, co przybliżyło im złożoność włoskiej kultury. Odwiedziny w Muzeum Powozów, w willi Manin, na festiwalu smaków oraz w historycznej miejscowości Aquileia z XI-wieczną Bazyliką Matki Bożej Wniebowstąpienia, wzbogaciły ich wiedzę o lokalnej historii i tradycjach. Grado z kolei zapewniło chwilę relaksu na plaży,
a Palmanova i Cividale del Friuli ukazały piękno renesansowej architektury obronnej i
średniowiecznych zabytków. Dodatkowo, gra miejska w Udine umożliwiła uczniom odkrywanie miasta w interaktywny sposób, co sprzyjało integracji i poznawaniu lokalnych atrakcji.
•
Blog, który przygotowali uczniowie do obejrzenia pod linkiem: http://zsrckusochaczew.eu/sapori-italiani-blog-about-italian-flavors/
Celem tego projektu był rozwój kluczowych kompetencji uczniów, w tym cyfrowych, językowych, osobistych i społecznych, oraz poszerzenie wiedzy z zakresu podstawy programowej realizowanych przedmiotów. Jesteśmy przekonani, że wszystkie udało nam się zrealizować!