Aktywny Samorząd Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji:
- w szkole policealnej,
- w kolegium,
- w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu), a także kosztów przewodu doktorskiego, otwartego poza studiami doktoranckimi.
Zasady programu AKTYWNY SAMORZĄD na 2025 rok:
- https://www.pfron.org.pl/o-funduszu/programy-i-zadania-pfron/programy-i-zadania-real/aktywny-samorzad/komunikaty/aktywny-samorzad-w-2025-roku/
- Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów programu „Aktywny samorząd” w 2025 roku.
Szczegółowe zasady znajdują się w Zarządzeniu Dyrektora PCPR w Sochaczewie.
Wnioski o dofinansowanie w ramach MODUŁU II (dofinansowanie kosztów nauki na poziomie wyższym za semestr letni roku akademickiego 2022/2023) przyjmowane będą w terminie: od dnia 1 marca 2025 r. do dnia 31 marca 2025 r.
Wnioski o dofinansowanie w ramach MODUŁU II (dofinansowanie kosztów nauki na poziomie wyższym za semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026) przyjmowane będą w terminie: od dnia 1 września 2025 r. do dnia 10 października 2025 r.
Formularz wniosku Aktywny Samorząd Moduł II 2025.pdf
Umowy z wnioskodawcami będą popisywane w miesiącu maju, po zawarciu umowy powmiędzy Powiatem Sochaczewskim a PFRON-em.
Wnioski należy składać poprzez platformę SOW.
Za złożenie wniosku za pośrednictwem platformy SOW (dla składających PO RAZ PIERWSZY), zostanie przyznany dodatek do wysokości 880 zł/semestr.
Ponadto do wniosku należy dołączyć:
- Skan/zdjęcie (pdf, jpg) aktualnego orzeczenia potwierdzającego stopień niepełnosprawności bądź równoważnego (orzeczenie lekarza orzecznika ZUS).
- W przypadku Wnioskodawców, którzy wnioskują o przyznanie dodatku z tytułu posiadania Karty Dużej Rodziny – skan/zdjęcie aktualnej/ważnej Karty Dużej Rodziny.
- W przypadku Wnioskodawców, którzy wnioskują o przyznanie pozostałych dodatków – skan/zdjęcie dokumentów lub podpisanych oświadczeń.
W celu złożenia dokumentów poprzez dedykowaną do tego celu platformę internetową SOW należy posiadać PROFIL ZAUFANY lub podpis elektroniczny.
Infolinia Użytkowników Systemu SOW tel. 800 889 777 (połączenie bezpłatne) czynna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00
Wniosek wraz załącznikami można również składać w wersji papierowej w siedzibie PCPR w Sochaczewie ul. Piłsudskiego 65 pok. 21, w terminie do 31 marca w sesji letniej i do 10 października w sesji zimowej. W takim przypadku nie ma możliwości przyznania dodatku w wysokości 880 zł za złożenie wniosku w Systemie SOW.