Program "Aktywny samorząd" Moduł II

Aktywny Samorząd Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji:
  • w szkole policealnej,
  • w kolegium,
  • w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu), a także kosztów przewodu doktorskiego, otwartego poza studiami doktoranckimi.
Zasady programu AKTYWNY SAMORZĄD na 2025 rok:

Szczegółowe zasady znajdują się w Zarządzeniu Dyrektora PCPR w Sochaczewie.

Zarządzenie Dyrektora PCPR w Sochaczewie w sprawie zasad realizacji programu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „Aktywny samorząd” w roku 2025r.  

 

Wnioski o dofinansowanie w ramach MODUŁU II  (dofinansowanie kosztów nauki na poziomie wyższym za semestr letni roku akademickiego 2022/2023) przyjmowane będą w terminie: od dnia 1 marca 2025 r. do dnia 31 marca 2025 r. 

Wnioski o dofinansowanie w ramach MODUŁU II  (dofinansowanie kosztów nauki na poziomie wyższym za semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026) przyjmowane będą w terminie: od dnia 1 września 2025 r. do dnia 10 października 2025 r.

Formularz wniosku Aktywny Samorząd Moduł II 2025.pdf 

Umowy z wnioskodawcami będą popisywane w miesiącu maju, po zawarciu umowy powmiędzy Powiatem Sochaczewskim a PFRON-em.

Wnioski należy składać poprzez platformę SOW

Za złożenie wniosku za pośrednictwem platformy SOW (dla składających PO RAZ PIERWSZY), zostanie przyznany dodatek do wysokości 880 zł/semestr.

Ponadto do wniosku należy dołączyć:

  1. Skan/zdjęcie (pdf, jpg) aktualnego orzeczenia potwierdzającego stopień niepełnosprawności bądź równoważnego (orzeczenie lekarza orzecznika ZUS).
  2. W przypadku Wnioskodawców, którzy wnioskują o przyznanie dodatku z tytułu posiadania Karty Dużej Rodziny – skan/zdjęcie aktualnej/ważnej Karty Dużej Rodziny.
  3. W przypadku Wnioskodawców, którzy wnioskują o przyznanie pozostałych dodatków – skan/zdjęcie dokumentów lub podpisanych oświadczeń.

W celu złożenia dokumentów poprzez dedykowaną do tego celu platformę internetową SOW należy posiadać PROFIL ZAUFANY lub podpis elektroniczny. 

Infolinia Użytkowników Systemu  SOW  tel. 800 889 777 (połączenie bezpłatne) czynna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00

Wniosek wraz załącznikami można również składać w wersji papierowej w siedzibie PCPR w Sochaczewie ul. Piłsudskiego 65 pok. 21, w terminie do 31 marca w sesji letniej i do 10 października w sesji zimowej. W takim przypadku nie ma możliwości przyznania dodatku w wysokości 880 zł za złożenie wniosku w Systemie SOW.